Pagina's

26 augustus 2014

'Nim? Hoe kom je aan die naam?'

Dat antwoord wat we krijgen als je zegt hoe hij heet 'Hoe?'. En het 'hij' gedeelte is bij veel mensen ook niet helemaal duidelijk. 'Hij heet Nim', 'Hoe heet ze?'. Nou ja, er zijn vast meer ouders die dit wel kunnen beamen. Maar goed, de tweede vraag of opmerking gaat dan vaak over hoe we aan zijn naam komen. En dat verhaal blijf ik leuk vinden om te vertellen...
Al vanaf het begin van mijn zwangerschap riep ik dat het een jongetje zou zijn, ik wist het gewoon! Ik droomde over een klein jongetje en keek meer in de schappen met jongens kleding dan aan de meisjes kant. Voor het kamertje zag ik het ook al helemaal voor me.
Uiteraard bleek bij een geslachtsbepalende echo met 17 weken dan ook dat het inderdaad een jongetje was. Ik had gelijk! De naam hadden we uiteraard al bedacht in de weken ervoor dus vanaf de geslachtsbepalende echo was het voor ons dus ook gewoon Nim in mijn buik en niet 'de baby'. Maar hoe komen we aan zijn naam? In het ziekenhuis waar Nim geboren werd wilde iedereen het weten, en eenmaal thuis, op het consultatie bureau en bij de huisarts ook. Hoe kom je aan zijn naam?

Nim zijn naam komt van de film Nims Island. Zo simpel eigenlijk. Nims Island zagen we een keer en de naam is blijven hangen, alleen in de film is Nim een meisje! Echter is ze een super stoer meisje want ze woont samen met haar papa op een eiland. Als haar papa vermist raakt op zee roept Nim hulp in van Alex Rover een held uit een boek wat ze vaak leest. Alleen achter Alex Rover schuilt een bange vrouw die bijna nooit haar huis uit komt, maar als ze een mailtje krijgt van Nim gaat ze toch naar haar toe om haar te helpen. Afijn, puntje bij paaltje Nim is een super stoer meisje ze red zich een tijdje alleen op het eiland en uiteindelijk word ze weer herenigd met haar papa. De naam vonden wij erg leuk en apart... Dat paste precies bij ons eigenlijk.


We hadden wat namen maar werden het niet eens, totdat ik de naam Nim liet vallen en eigenlijk waren we het daar allebei over eens. Ja, het word Nim! Niks geen meisje, Nim klinkt voor ons jongensachtig. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad! Nim past echt perfect bij die kleine deugniet, en is eigenlijk net als de Nim uit de film een echte avonturier... Hij gaat overal op af en is zelden bang van iets.

Wat vind jij van de naam voor ons mannetje? Had je er al eens van gehoord?

6 opmerkingen:

  1. Even wennen, maar nu ik je al een tijdje volg op je blog en op instagram, vind ik het een onwijs stoere naam die helemaal bij jullie mannetje past!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Nim ook een hele stoere en originele jongensnaam.
    Maar de film kende ik dan ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de naam ken ik. Het stond ook op ons lijstje. De film ken ik ook. Super leuke naam.
    De foto met dino vestje is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs leuke naam juist! Het is gewoon een stoere jongensversie van Kim. Nou, aangezien Kim mijn naam is, vind ik Nim al helemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een supertoffe naam, maar hij lijkt dan ook precies op die van mijn dochter! Zij heet eigenlijk hetzelfde, maar dan niet met een -m op het einde, maar met een -n :) En het 'toeval' wil ook nog eens dat zij bijna even oud is als jullie Nim! Namelijk van 15 april 2013. Erg leuk om je blog te lezen en te zien dat onze smaken niet alleen qua naam voor ons kindje, maar ook voor de rest best wel overeenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen