Pagina's

28 mei 2014

10 Dingen om te doen: Slecht weer

Ik bedacht me dit artikel omdat het vandaag (ik schrijf dit op dinsdag) al de gehele dag onophoudelijk aan het regenen is. Soms dan hang ik maar wat op de bank een beetje chagrijnig te wezen omdat het slecht weer is en ik me verveel. Ik wil op dit soort dagen eigenlijk ook gewoon (leuke) dingen doen, dus bedacht 10 dingen die wel te doen zijn tijdens de wat slechtere dagen. Nou sta ik niet bij elk punt te popelen om het te doen, maar er is wel een goeie reden voor om het wel te doen ;)... Nieuwsgierig? Lees dan verder..


1. Op de bank ploffen met chippies en films.
Stiekem mijn favoriete bezigheid, ook als het geen slecht weer is ;)

2. Iets lekkers bakken.
Voordat ik zwanger was van Nim bakte ik super graag lekkere dingen. Vooral cupcakes en appeltaart waren favoriet. Nu komt het er telkens maar niet van of zit ik met een driftig mannetje dat aandacht van me eist. Toch mis is het wel, dus ik wil toch wel weer aan het bakken gaan!

3. Huishoudelijke klusjes doen.
Tja, leuk is anders.. Maar als je beide wat aanpakt dan is het toch weer netjes en opgeruimd. En mocht het een andere dag mooi weer zijn hoef je niet aan de opruim en kun je lekker van het weer te genieten zonder zorgen over het huishouden.

4. Een leuke fotoshoot met je kleintje.
Kindjes groeien mega snel, daar ben ik wel achter gekomen het afgelopen jaar. In het begin wilden we elke vermaanddag een fotoshoot doen met Nim... Maar dat kwam telkens niet uit of Nim was huilerig of had zijn outfit alweer onder gespuugd voordat er ook maar 1 foto genomen was. Toen het gespuug en gehuil een beetje voorbij was pakten we steeds vaker de camera erbij om de kleine man goed vast te leggen op foto. Op regenachtige dagen kun je dit dan ook perfect doen! Levert je plezier en leuke kiekjes op.

5. Shoppen op een overdekt winkelcentrum.
Shoppen is ALTIJD een oplossing haha. Hier in Rotterdam en omstreken vliegen de overdekte winkelcentra je om de oren dus keus zat om even er op uit te gaan.

6. Een lange autorit maken.
Heerlijk vind ik dat, om zomaar een stuk te gaan rijden.. Zonder specifieke eindbestemming. En dan terwijl het regent. En dan het liefst op de terugweg even een burger scoren bij de McDonalds.

7. Op visite.
Ook een ideaal moment om even bij Opa en Oma (of iemand anders) op visite te gaan als het wat slechter weer is. Hun blij en jij blij dat je even je handen vrij hebt want ze willen uiteraard lekker spelen en kletsen met je kleine.

8. Pak je knutsel spullen erbij.
Ik ben dol op alles wat maar creatief is. Ik heb dan ook mega veel zooi in huis om de leukste dingetjes van te maken. Ik kijk dan ook nu al uit naar het moment dat Nim lekker met me mee kan gaan knutselen!

9. De wekelijkse boodschappen.
Ach, een graf hekel heb ik eraan. Maar met slecht weer vind ik het dan net wat minder erg. Moeten we wel met de auto gaan hoor want no way dat ik door de regen ga zeulen met boodschappen en kind! En je kan natuurlijk een leuk tijdschrift en wat lekkers voor bij de thee meenemen, voor als je weer thuis bent en de kleine naar bed hebt gedaan :)

10. Spelen, spelen & spelen.
Nim vind het prachtig als we met hem mee spelen, of als we hem op handen en voeten achterna zitten. Echter hou ik dit nooit zo heel lang vol maar misschien kan ik op regenachtige dagen eens wat langer met die kleine boef spelen. We hebben al een setje Duplo, maar als hij zich daar echt in gaat interesseren hopen we lekker met hem te kunnen gaan bouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten