Pagina's

16 april 2014

Tag: Mijn leven als mama

Vandaag heb ik weer een leuke tag ingevuld. Stiekem ben ik gek op vragenlijstjes en al helemaal over lijstjes wat met het mama zijn of kindjes te maken heeft :). Lees gauw verder als je benieuwd ben naar mijn antwoorden op de 'Mijn leven als mama' tag.


1. Ben je een werkende mama of een thuisblijf mama?
Ik ben een werkende mama. 3 vaste dagen in de week moet ik werken.

2. Zou je het anders willen?
Ja, ik zou het liefst bij Nim willen blijven om hem mijn volledige aandacht en energie te kunnen geven. Ik vind het behoorlijk pittig om werk en thuis te combineren, en ben vaak erg moe van werk of het verzorgen van Nim. Toch ga ik elke vrije dag met Nim samen met hem de deur uit, het is een echt buitenkind en word erg cranky van de hele dag binnen zijn.

3. Mijn kind slaapt altijd in haar eigen bedje/wiegje?
Ja, al vanaf dag 1 sliep hij in een wiegje naast mij. Ik durfde het niet aan om hem in een andere kamer te leggen. Met een maand of 4 was hij er echt aan toe om naar zijn grotere bedje in zijn eigen kamertje te gaan en dat is echt vlekkeloos verlopen. Nim is gek op zijn eigen bedje, het is tot nu ook nog maar 2 keer voorgekomen dat hij bij ons in bed is belandde en dat was omdat hij ziek was.

4. De beste aankoop voor je kindje?
In de eerste maanden waren we erg blij met de Swaddle Me. Ingebakerd sliep Nimmetje lekker rustig. Voor nu zou ik zeggen de Bugaboo Bee die we via marktplaats hebben gekocht. Dat ding is echt superfijn!

5. Hoeveel kinderen wens je?
Twee kindjes denk ik. Maar eerst maar eens lekker genieten van Nim!

6. Date Night(een uitje alleen met je partner)? Hoeveel dagen/avonden per maand?
Geen. Eigenlijk deden we dat voorheen ook nooit echt. Wij genieten gewoon van dagjes weg, ergens lunchen of lekker onder een dekentje op de bank hangen met een filmpje of serie. Nu met Nim erbij is dat alles alleen maar leuker en gezellig. We hebben af en toe een avondje samen als Nim eens bij opa en oma slaapt, maar dan hangen we ook gewoon lekker op de bank haha.

7. Favoriete bezigheid van je kindje?
Kruipen, staan, spelen met zijn blokkenkistje en met een pak billendoekjes of dingen de geen speelgoed zijn. Ook schommelen is een grote hit. En natuurlijk papa en mama uit testen door steeds aan dingen te komen die niet van hem zijn haha.

8. Heb je tijdens de zwangerschap een miskoop gedaan?
We hebben wat dingetjes gekocht die nooit gebruikt zijn zoals een omslagdoek met beenruimte en klittenband (gebruikten gewoon dekentjes en wikkelde hem daar in), navelbandjes, speendoekjes, avent flesjes, maar echt een grote miskoop niet echt geloof ik.

9. Het favoriete eten van je kindje?
Hij eet alles wat je hem geeft. Dus geen idee haha. Gister aten we pannenkoeken en dat kan hij natuurlijk helemaal zelf eten, hij zat er enorm van te genieten en te smakken tot en met. Dus misschien pannenkoeken?

10. Hebben jullie een grotere (gezins)auto aangeschaft?
Ja! We hadden een klein autootje waar in principe alles gewoon in paste wat mee moest, alleen had het geen achterdeuren en een zware baby achterin zetten is dan een hele grote opgave... Ongeveer een maand geleden kochten we een (voor ons) nieuwe auto, en hij voelt zo groot en luxe! We zijn er echt ontzetten blij mee.
11. Ben je nu zwaarder of lichter dan voor het moederschap?
Stomme vragen vind ik dit. Veel vrouwen hebben het altijd over de overtollige zwangerschaps kilootjes die ze er niet af krijgen. Nou ik zit ver onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap en krijg er geen kilootjes aan! Ook niet erg prettig kan ik je vertellen. Ik ben er druk mee bezig en ben bij een diëtist geweest dus ik hoop dat ik gauw de goede kant op zal gaan.

12. Wat is je droom vakantie met kids?
Een vakantie in Frankrijk aan zo'n fantastisch stromend watertje en een bakker om de hoek.

13. En je droom vakantie zonder kids?
Uh niet!! Ik wil Nim overal bij hebben hoor. Wat stelt zo'n vakantie dan voor..


14. Wat is er verandert in je leven sinds je mama bent?
Ik werk nog maar 3 vaste dagen in de week i.p.v random 4/5 en heb dus een stuk lager inkomen. Ik ben moe, en daar lijkt geen eind aan te komen af en toe. Shoppen voor mezelf deed ik voorheen wel iedere week, nu is bijna alles voor Nim wat mee naar huis gaat. En ja, alles draait om mijn kleine ventje. Aan mezelf denken komt wel weer als daar tijd voor is denk ik vaak. Ik volgde trouw enorm veel series en wist precies welke ik op welke dag kon kijken, nou daar is nu niks van over.. Ik kijk alleen nog trouw The Vampire Diaries en de rest alleen als ik er 'zin' in heb.

15. Mijn hart smelt als ik ............ (maak de zin af)
Nim hoor en zie lachen, dat kleine ventje van mij kan er wat van. Hij heeft een heerlijk aanstekelijke lach en dat snoetje wat hij erbij trekt is werkelijk waar om op te vreten :)

16. Waar shop jij de leukste kinderspullen?
Best veel verschillende winkels: Zara, Zeeman, H&M, Wibra, V&D, Hema. Wel een beetje de standaard winkels eigenlijk.

17. Favoriete mama make-up en verzorgingsproducten?
Dat is niet iets waar ik heel erg mee bezig ben. Ik heb een BB cream en gebruik wat mascara en blush en soms wat oogschaduw en lipgloss. Qua verzorgingsproducten heb ik gister een zooi Nivea in huis gehaald om te reinigen enzo, ik merk dat mijn huid er na de zwangerschap flink op achteruit is gegaan dus tijd om wat meer energie daarin te steken dacht ik. Nivea was in de aanbieding en is geloof ik altijd een goed merk geweest dus daar ben ik voor gegaan.

18. A-merk of huismerk?
Heel erg veel huismerk! Scheelt ENORM veel en is net zo goed vaak. Van sommige producten hebben we wel A-merk maar dan hebben we meerdere malen eerst het huismerk geprobeerd wat dan echt niet goed beviel.

19. Heb je altijd een kinderwens gehad?
Ja, en ik wist ook altijd al wel dat ik jong moeder wilde worden. Gelukkig wilde Kay dat ook :)

 
20. Wat is het leukste aan het moederschap?
Ach ik vind zoveel leuk eraan, en het word ook gewoon steeds leuker en leuker. Ik voel me ook enorm trots als ik achter de kinderwagen loop met mijn knappe ventje erin. Dat lekkere ding is gewoon mooi van mij.

Dat was een leuke vragenlijst om in te vullen. Want het liefst heb ik het over mezelf als mama of over mijn zoontje natuurlijk. Ik kan er uren over volpraten! Hopelijk was het ook leuk om te lezen.
Ik geef de tag trouwens niet door, maar je kan 'm natuurlijk zo overnemen als je dat wilt!

2 opmerkingen:

  1. Ooooh, wat heb je deze tag leuk ingevuld en wat een super mooie foto's! Volgens mij ben jij een hele lieve mama. :) En sommige dingen zijn echt herkenbaar! Ik krijg er ook geen gewicht aan en weeg minder dan voor mijn zwangerschap. Dus opmerkingen over hoe dun ik ben, vind ik altijd maar lastig omdat ik er graag wat vet bij zou hebben, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel :). Fijn dat ik niet de enige ben met dit probleem! Ik vind het maar lastig!

    BeantwoordenVerwijderen