Pagina's

30 januari 2014

Recept: Banaan & ei pannenkoekjes

Niet echt een origineel recept, want ik heb dit al wel eens voorbij zien komen op diverse blogs. Maar Nim werd gister ziek en ik had mijn handen geen moment vrij om iets te maken/fotograferen voor een blogpost, dus ik fotografeerde gewoon de lunch en dat waren deze pannenkoekjes. Het is echt super simpel en lekker!

Wat heb je nodig? (voor 6 kleine pannenkoekjes)
- 1 banaan
- 2 eieren
- olijfolie
- vork, bord en een schaaltje of een blender
- koekenpan
- spatel
- evt fruit/stroop/honing/kaneelpoeder

Wat moet je doen?
- Prak je banaan tot een gladde massa of stop hem in de blender tot er een egale massa ontstaat.
- Doe de geprakte banaan in een schaaltje en doe de eieren erbij en roer dit goed door elkaar, je kan ze ook bij de banaan in de blender gooien en nog even blenderen.
- Verhit de olie in een koekenpan op het vuur.
- Verdeel je beslag in 3 kleine hoopjes in de koekenpan, zo maak je 3 mini pannenkoekjes en ben je snel klaar met het bakken.
- Het omdraaien vond ik best lastig want ze bakken best snel bruin aan de onderkant maar de bovenkant is dan nog vloeibaar, dus goed checken onderop of ze al bruin zijn en dan voorzichtig omdraaien. je kunt met deze hoeveelheid beslag 2x je pan vullen.

Serveer ze op een bordje met wat honing of stroop erover, of met wat fruit want ze mogen wel wat zoetigheid gebruiken. Je kunt ook door het beslag fruit doen of wat kaneelpoeder.

Nim en ik hebben er allebei lekker van zitten smullen! Hij zonder toevoeging en ik had er wat agave siroop bij.

Het verschil tussen de banaan prakken en ei erdoor roeren of het in de blender doen is denk ik dat het uit de blender een stuk luchtiger is. Ik heb het in de blender gedaan en had heerlijke zachte fluffy pannenkoekjes.
Helaas brandde het pannenkoekje waar ik kaneel overheen gooide in de pan wat aan en ging meteen de rookmelder af, keek ik boven me zag alles wazig blauw van de rook! Dus een tip: Als je kaneelpoeder toevoegt, doe dit dan door het beslag.

Heb jij dit recept ook al eens geprobeerd? En vond je het lekker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten