Pagina's

08 januari 2014

Favoriete baby verzorgingsproducten

De dagelijks te gebruiken baby spulletjes zijn toch wel de verzorgingsproducten. Nim is nu acht maanden en we hebben al best wat verschillende producten en merken uit geprobeerd. Onderhand hebben we wel gevonden wat we het fijnst vinden om mee te werken, en ook waar Nim tevreden mee is... Dat is uiteindelijk ook zeer belangrijk!
Hier dus een lijstje met de verzorgingsspullen die wij op dit moment voor Nim het liefst gebruiken.

Allereerste... DE luiers, je hoort veel bevindingen over luiers van diverse merken en hoe goed of hoe slecht ze wel niet zijn. Ik heb echt veel verschillende geprobeert; Pampers, Etos, Kruidvat, Aldi, Bumblies (o.a bij Plus/Bas vd Heijden te koop). En eigenlijk vonden we ze allemaal goed op de Kruidvat na, die lekte toch wat vaker door. Op het moment haal ik gewoon wat het goedkoopst is en dat zijn de Aldi luiers, voor in de nacht hebben we de Bumblies want die zijn net wat dikker en houden het wat langer vol!

Dan gaan we verder naar de vochtige doekjes, tja ook hier hebben we diverse merkjes getest en ik werd gek van de gewone plakstrips die overal op zaten. Het scheurde, plakte niet meer, viel steeds dicht, en uiteindelijk vond ik bij de Action doekjes van Teddy Care... Met een klepje in plaats van een plakker! Bovendien zijn ze supergoed en ook goed vochtig, en komen er vrij makkelijk uit. Uiteindelijk kwam ik erachter dat deze ook het goedkoopst zijn, win win situatie dus.

Ook bij de Action vandaan zijn de geparfumeerde luierzakjes, deze zijn echt ideaal! Vieze luier, vieze kleertjes, vieze spuugdoek.. alles kan erin zonder dat er een mega stank aan zit. Wibra verkoopt ze ook alleen zijn die zakjes van een stuk dunnere kwaliteit.. maar dat is op zich niet heel storend.

Dan hebben we nog de Sudocreme in gepimpt potje (ik vind dat rood zo lelijk op dat potje haha). Ja kan ik kort over zijn, deze werkt super!

 
Qua bad producten hebben we in het begin Neutral gebruikt en Natusan omdat ik verschillende negatieve verhalen hoorde over Zwitsal (allergische reacties, uitslag, uitdrogen). Deze werkte prima en Nim kreeg nergens last van, maar ik vond het zo jammer dat die producten niet zo lekker naar baby roken dat ik toch m'n gekochte en gekregen Zwitsal producten ben gaan gebruiken. En we gebruiken ze nu nog! Heerlijk om aan Nim zijn haartjes te ruiken aan het eind van een dag en dan die lekkere Zwitsal baby geur nog te ruiken.
 
Voor in bad om te spelen geven we Nim deze leuke blokjes van Sophie de Giraffe, en we hebben ook een grote bal met kleine balletjes erin. Als we 'm niks geven in bad dan plonst meneer werkelijk alles kleddernat!
 
Als laatste de afdroog doeken. In het begin hadden we genoeg aan een gewoon formaat hydrofiel doek en een badcape, maar kleine knulletjes groeien hard dus we moesten wat anders hebben om Nim goed af te kunnen drogen. Bij Ikea verkopen ze een 2-pack hydrofiel doeken die een centimeter of 10/15 groter zijn dan de gewone formaat doeken, deze hebben we even gebruikt maar ook die werden te klein. Opeens stuitte ik bij de Hema op een mega grote hydrofiel doek, deze was ideaal! Ik heb er 2 en we gebruiken ze ook om over de kap van de kinderwagen te hangen als Nim slaapt, groot genoeg om hem zijn privacy te gunnen tijdens een dutje buiten de deur.
 
Nou dat waren onze favoriete verzorgingsspullen op dit moment, ik ben benieuwd of dit zo blijft of dat ik toch ga switchen naar andere merkjes naarmate Nim ouder word!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten