Pagina's

23 januari 2014

D.I.Y: gestempelde legging

Vandaag een leuk Do It Yourself project! Ik ben helemaal gek op van die leuke printjes op baby kleding, en ook op dingen zelf (na)maken. Toen ik van het merkje Gro deze legging zag wist ik het meteen, deze ga ik voor mijn knulletje maken.

Wat heb je nodig?
- Een legging (ik heb deze, super kwaliteit en lekker dik)
- Stempelinkt
- potlood
- gum (dit word je stempel dus zorg voor een juist formaat... o.a bij Hema of Action)
- guts (verkrijgbaar bij NoeKs.nl)
De stempelinkt van Versacraft is wasmachine bestendig en is gifvrij dus kindvriendelijk, ik kocht de mijne bij NoeKs.nl.

Hoe ga je te werk?
Stap 1: Zorg dat het kledingstuk wat je wilt bestempelen gewassen is en kreukvrij.
Stap 2: Zoek een plaatje uit wat je leuk vind om op je kledingstuk te stempelen en teken deze na met potlood op je gum.
Stap 3: Guts om de lijnen die je getekend heb heen om zo je plaatje over te houden, zorg er wel voor dat je het diep genoeg uitgutst anders komt er misschien inkt op en heb je geen mooi egaal plaatje op het kledingstuk.
Stap 4: Duw je stempelkussentje op je gemaakte stempel en zorg dat je plaatje goed met inkt bedekt is. Test voor de zekerheid eerst even op een papiertje of keukenrol doekje of je plaatje mooi genoeg is uit gegutst om op het kledingstuk te stempelen. Zoja dan kun je aan de slag met stempelen! Doe na elke stempelbeurt nieuwe inkt erop anders word je afdruk vaag.
Wil je de achterkant ook bedrukken wacht dan een paar uur tot de inkt droog is aan de voorkant, na het stempelen laat je het een dag drogen en daarna ga je kort met je strijkijzer eroverheen om de inkt te fixeren en dan kan je bestempelde kledingstuk gebruikt worden!

Let er wel op dat je stempel in spiegelbeeld op je kledingstuk komt, hier zwemt mijn visje naar rechts maar op de legging zwemt hij naar links!


En zo ziet 'ie er uit! Ik heb deze legging al een tijdje geleden gemaakt en we trekken 'm graag aan bij Nim, met trots kijk ik dan ook naar mijn kleine mannetje. Zowel omdat het mijn fantastische mannetje is natuurlijk als naar het broekje wat ik met liefde voor hem maakte!

4 opmerkingen:

  1. Wauw, wat mooi!
    Ben helaas zelf niet zo creatief aangelegd, maar vind het wel heel leuk om naar te kijken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ach ik vind het kijken naar andermans creaties ook erg leuk hoor

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Ga het onthouden al ben ik niet zo creatief. Superstoer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Je kan natuurlijk ook stempels kopen in plaats van zelf maken.. Is iets makkelijker en zijn veel leuke te koop! ;)

      Verwijderen