Pagina's

29 januari 2014

D.I.Y: beschilderde kommetjes

Ik irriteerde mij al een tijd aan de saaie witte kommetjes in ons kruidenkastje in de keuken. Ik kreeg ze vorig jaar in mijn kerstpakket en vond ze toen al saai eigenlijk. Gister bedacht ik mij opeens dat ik nog porselein verf had liggen en dat ik ze daarmee vast kon opleuken. Dus toen de kleine man een middagdutje deed toverde ik alles wat ik nodig had tevoorschijn en ging ik aan de slag. Kijk maar mee.

Wat heb je nodig?
- Het kommetje, schoteltje, bord, wat dan ook wat je wilt pimpen.
- porselein verf (ik kocht de mijne bij Xenos)
- kwastje

Hoe ga je te werk?
- Zorg dat de oppervlak van wat je wilt gaan beschilderen schoon en vetvrij is.
- Schilder wat je maar wilt, je kunt natuurlijk ook met tape vlakken afplakken om strakker geheel te krijgen.
- Laat het een uur drogen als je nog een tweede laag willen aanbrengen, zo niet kan het voor een halfuur de oven in op 150 graden. Zo is het vaatwasmachine bestendig! (dit is zo met de Xenos verf, ik weet niet hoe dit zit met andere merkjes, dus even goed lezen voordat je begint)


Deze beschildering staat veelvuldig op pinterest, ik vind ze zo lief dat ik 'm ook gemaakt heb! Niet heel origineel maar dat hoeft ook niet altijd toch?!

Dit was meer een test, ik wist niet hoe de verf zou verven dus dacht ik zet maar speelse strepen! Vind 'm nog best leuk geworden.

En zo staan ze er bij. Stukken beter vind ik. Overigens was dit kruidenkastje eigenlijk een cd kastje van de Xenos, maar met een laagje witte lak verf en wat leuke potjes met labeltjes en kruiden erin heb je een heel tof kruidenkastje!

Het was leuk om te doen, weinig spullen nodig en heel snel klaar. Ik denk alleen dat ik voor een volgende porselein verf sessie liever een porselein stift zou willen gebruiken om preciezer te werk te kunnen gaan!

3 opmerkingen:

  1. Vind het heel erg leuk geworden! En ook een super idee om daar dat rekje voor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja ik had het ooit in een xenos knutselboekje zien staan, dus meteen aan de slag gegaan en nu staat ie er al wat jaartjes. Nogsteeds superblij mee :)

      Verwijderen
  2. Ziet er erg leuk uit!
    Ik ga ook eens kijken bij de Xenos voor verf :)

    BeantwoordenVerwijderen