Pagina's

12 januari 2014

8 Maanden (+10 dagen)

Vorige week (2 Januari) was Nim alweer 8 maanden, even lang uit de buik als in de buik (want Nim is een maand te vroeg geboren). En wat gaat de tijd hard zeg met een baby, het lijkt allemaal zo kort geleden. En toch kan ik me ook geen leven zonder hem meer voorstellen!
Gisteren was ik bezig met foto's maken voor een blogpost totdat mijn kleine ventje om aandacht riep vanuit zijn box vol speelgoed. Zodra er een camera op hem gericht word trekt ie de meest gekke bekkies, als het rode lampje aangaat als aankondiging van de flitser knijpt ie al op voorhand met zijn oogjes! Gelukkig had ik de flitser niet nodig en was het nog licht genoeg binnen, dus kreeg Nim de aandacht waar hij om vroeg door middel van foto's maken van hem. En hij vond het prima, hij keek met zijn grote blauwe ogen in de lens tot ik klikte.


Als mama een beetje gek doet naast de camera komt er ook een leuke lach tevoorschijn, alleen word het scherp stellen dan wel lastig haha.
De afgelopen weekjes heeft Nim best weer wat bijgeleerd. Zo komt hij naar voren vanuit de kinderstoel en hapt hij nu echt naar zijn lepeltje om het eten wat 'ie krijgt eraf te eten. Hij kan zichzelf een langere tijd vermaken in de box met zijn speeltjes, hij bestudeerd ze heel goed draait ze rond en rond en pakt dan weer wat anders om hetzelfde mee te doen. Hij houd zijn flesje nu heel goed zelf vast, dat scheelt want op een druk moment leg ik hem in de box met fles en kan ik wat anders doen. En de eerst kruip/tijger pogingen zijn een feit! We leggen een kleed op de grond met wat speeltjes net buiten het bereik van die kleine grijpgrage handjes, en Nim doet zijn best het te pakken te krijgen. Hij kiest vaak nog wel voor de makkelijkere weg, het kleed pakken en naar zich toe trekken zo komt het speeltje ook mee of gewoon omrollen tot 'ie bij zijn doel is! Verder kan die lachen als de beste en ligt regelmatig om papa of mama in een scheur, helemaal verliefd worden we dan van hem want hij heeft de allerleukste schaterlach!

Qua slapen en eten gaat het hartstikke goed nog steeds. Slapen doet hij 's nachts klokje rond, en dan in de ochtend rond uur of 9 gaat ie weer voor 2 uur naar bed. Een middagslaapje lukt niet altijd op vaste tijden maar met een klein halfuurtje tot uurtje zijn we al blij en Nim is dan weer opgeladen.
Flesjes krijgt hij er nog 3 van per dag, voor de rest krijgt 'ie brood, thee, soepstengels, fruit en 's avonds een warm zelf gekookt prakje en dat gaat er allemaal moeiteloos in.

Eigenlijk kan ik me niks beters wensen, ik ben echt gek op mijn kleine ventje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten